Afrikansk dans

imorse var jag och ganska många i min klass på friskis&svettis haha det var kul xD sen hade jag inte råd att äta på stan, det var ändå god mat i skolan så att ;p men vi gick och kollade i några affärer, jag har hittat tre skivor jag vill ha, ett par stövlar, halsduk och mössa. Nu behövs det bara pengar -.- men det är ju jul snart så att ^^ då ska jag önska mig skivor alltså!
Efter lunch hade vi dans (på schemat) men vi fick träffa John från Kenya ist som ska ha oss i afrikansk dans på några torsdagar framöver, han visade bilder och berättade om hur det var där nere där han bodde, han föddes i slummen, det verkar vara jättehemskt där :/ o tänk nu, han får mat varje dag, det måste varit en konstig omställning, han startade en dansgrupp där nere och som vår ena danslärare dansade med när hon var där nere, nu är han i Sverige :) o tänk att veta hur sina vänner har det, eftersom att han varit med om det o så har han fått det bättre än han haft förut. Vi är så jävla bortskämda här. DeGeer har fixat ett utbyte med Kenya så när vi går i tvåan får vi åka ner dit :O ao men sen kl.3 så hade vi han i afrikansk dans, fast nu både 1:orna, 2:orna och 3:orna. Det var jättekul och HAN rörde liksom hela kroppen, jag förstår inte ^^ dessutom så sa Pia att de dansade liksom hela tiden, det är ju inte säkert att de får mat en gång i veckan ens och ÄNDÅ orkar dem dansa och allt vet vad, de vet hur man överlever. Min nya förebild!

haha jag kan ju avslöja att jag har slängt pengar på två stycken bullar idag.. den första VAR SÅ FÄRSK OCH MJUK O JÄTTEJÄTTEJÄTTEGOD! Sen när jag köpte innan vi åkte hem så tog hon den som var mest bränd :O man ba tack -.-
NU måste jag sätta igång med mitt pluggande, jag vet inte vad jag ska börja med eller hur jag ska börja, det är jättejobbigt :(

men men jubbajubba. PUSSSSS.

en liten hjälp på vägen, tycker om att ha det uppskrivet så jag liksom kan bocka av vartefter jag blir klar.
läsa klart sidorna jag bestämde i svenskaboken
skriva om engelskaboken
göra franskaläxan (NEEJ JAG GLÖMDE FRANSKABOKEN -.-')
engelska läsförståelsen
skriva dans
dagbok
läsa all historiafakta jag hittat
försöka börja skriva på historian

en ganska kul grej, 50 cent ska komma till Norrköping haha xD



UPDATE:
läsa klart sidorna jag bestämde i svenskaboken
skriva om engelskaboken
göra franskaläxan (NEEJ JAG GLÖMDE FRANSKABOKEN -.-')
engelska läsförståelsen
skriva dans
dagbok
läsa all historiafakta jag hittat
försöka börja skriva på historian

Kommentarer
Postat av: ebba

Taack! Känns asbra med tanke på att VG var maxbetyg. :)

2007-11-15 @ 18:52:24
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: Madeleine

Skulle inte du simma?

2007-11-15 @ 19:14:32
URL: http://laiho.blogg.se/sthlm
Postat av: Jessica

Sådär är det i min gamla skola också! Dom har gjort om mycket sedan vi har bytt liksom, vi hade klagat ända sen Sexan att våra skåp var för små, nu när vi har slutat har dom fixat större skåp, skitsegt -.- xD haha, det är såå synd om oss Chrissy!
Det är samma i min klass, liksom i förra klassen då hade jag haft ångest om vi skulle ha grupparbete för vilka man skulle komma med. I den här skolan håller vi på med olika grupparbeten varje vecka, så man får en ny grupp. Men det är liksom kul!! Min klass är gryyym! :D

Förstår dig! Det är jobbigt med stora grejer, jag har fortfarande massa sånt kvar. Men dom förstår mig litegranna liksom (a) Så it's cool, men ändå inte. för jag vill få det gjort xD

SÅ dyr är den väl inte :O 6500 typ, men jag tror inte den är för mig. När jag tänker efter, visst att den är bra men det känns lite som en fjortisgrej just nu. Eller allså kanske inte fjortis men det är en grej alla går med. O jag orkar inte bli en av "dom". Ingenting emot dom som har det eller så, det är säkert kul xD Men jag vill ha en normal kamera ^^ Men jag vet fortfarande inet vilken :O Sjuuukt svårt. O det ba är jul snart, skitläskigt :O

Hoppas allt är bra med dig med sötis (L)

---
Och Appro på ditt inlgäg, jag läser det när jag kommer hem. Ska till Skolan nu :D så du vet ^^ hihi

2007-11-16 @ 08:35:34
URL: http://Jessicaao.blogg.se
Postat av: Sara

JAAA DENNA DESIGN ÄR URSÖÖÖÖT!

2007-11-16 @ 19:11:48
URL: http://Sariiiis.blogg.se
Postat av: Sara

pigvinen har ja saknat (a) PUSS PÅ DEN!

2007-11-16 @ 19:29:59
URL: http://Sariiiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0