Mitt besök hos käkirurgin

Åh damn vad jobbigt det var! För det första har jag inte ätit på nio timmar förns nu när jag skyfflar i mig lite yoghurt haha. Kött är ju inte ens att tala om liksom. När vi kom dit så såg jag att jag skulle få bli omhändertagen av en kille, då fick jag lite smått panik i sisådär 3 sek. Haha den första tanken som kom upp i mitt huvud var att nej nu kan jag ju inte gråta!! HAHA, men sen ångrade jag mig och ändrade uppfattning, han såg rätt så snäll ut och han kan nog sin sak liksom. Jag hade rätt! Först tog vi några röntgenbilder, det smärtade litegrann sådär, speciellt när han satte dem långt ner. Sen skulle jag få lugnande, av begär från mig och min mor (a) så då fick jag dricka nåt som smakade rent ut sagt S.K.I.T! Jag råkade utbrista "fyfan" haha o mamma fick uggleögonen 8) förlåt! Efter det skulle jag ligga och vila i en kvart och försöka "sova" så att jag slappnade av. Han kom in och berättade att det hade blivit lite fel, han skulle berätta lite saker för mig innan jag fick lugnande men nu fick han ta det efter ist, ifall jag ville göra det lr inte för det fanns vissa konsekvenser o sånt skit men jag valde att genomföra det, andra gången liksom, vill inte åka hem utan o ha gjort nåt igen. Han sa att den här tanden låg precis vid ett nervträd eller nåt aah blabla att det fanns en liiten risk att jag skulle kunna tappa känseln i underläppen o mitten av hakan, men faktum är att jag tror att han gjorde ett väldigt bra jobb för det är borta nu, han sa liksom att jag INTE SKULLE ha någon känsel direkt efter o typ några veckor efter men den är redan borta xD
Så kom den stora stunden, vi gick in i en ganska stor sal och det var svinkallt därinne :| så när jag la mig på stolen så började jag darra, verkligen jättemkt, hela min kropp skakade :p det tyckte jag var jättekonstigt, hade jag inte fått lugnande?! Baah men sen kunde jag slappna av någorlunda iaf. Yeah så täckte dem över hela kroppen med gröna dukar och så fick jag en sån för ögonen, det var som värsta operationen, mamma var oxå tvungen att ha såndär plasthatt och rock på sig xD o så la dem alla vertyg på min mage xD läskigt. Sen fick jag liksom se den där slangen där dem suger upp blod från ja där de jobbade i min mun, gaah det var äckligt :p men alltså så himla skönt, han måste haft någon superbedövning för det gjorde inget ont!! Det kändes ju självklart men inte så att jag ville börja gråta, haha det gjorde alltså inte smärtsamt ont, det tackar vi för då nu är jag jättestolt över mig själv (a) sen fick jag lägga mig en stund igen för de sa att jag skulle ligga en timme lr nåt men hallå, jag kunde gå efter 10 min om inte tidigare (a)

Vi hann med lite shopping på Ikano-huset och IKEA :) jag hittade en skinnjacka eller rättare sagt två stycken!! iihh äntligen, en sån som jag vill ha, en slät utan fickor på bröstet lr nåt sånt och sen mudd uppe och nere, perfekt :D men vi hängde undan dem så alltså har vi inte köpt nån än ^^, det skillde lite i priset. Annars så inhandlades det en vit halsduk från Gina och en brun tröja från Vero Moda :D Jao och nu har jag faktiskt jätteont på vänstra sidan, och tanden värker som bara den eller haha vilken tand? Där de tog bort den då. Men fick några tabletter som jag tydligen ska ta för att lindra smärtan lite och så ska jag skölja med någonting imornbitti oxå + kväll xD

Nu ska jag snart lägga mig i soffan och bara ta det lugnt till nån bra serie xD haha. Men jaa detta var en stor dag för mig (a) I DID IT!

Kommentarer
Postat av: Sara

tanläkarn är ehm..det är inte kul 8) ^^

2007-11-30 @ 18:08:43
URL: http://Sariiiis.blogg.se
Postat av: Jehssica

åhh, va stolt jag blir :D :D VAD DUKTIG DU ÄR (L)(L)(L)(L)(L)

2007-11-30 @ 19:57:42
URL: http://jehssica.blogg.se
Postat av: Rebboo

ojj haha, aahh de va från mig :D haha ihh TACK VA DU E SNÄLL (L)

2007-11-30 @ 20:45:56
URL: http://rebboo.blogg.se
Postat av: carro

duktiig :D
jag vet hure känns gjorde det för ngra dgar sen ja med :S!
ska tävla nuu!
PUSS :* (L)

2007-12-01 @ 06:37:25
URL: http://carolinelarsen.blogg.se
Postat av: Lisa

vad skönt att det inte gjorde ont!!! du är så modig :D vart hittade du skinnjackorna? :O :D

2007-12-01 @ 15:09:36
URL: http://famoous.blogg.se
Postat av: Jessica

Värsta duktig du är! Jag hatar känslan av att någon är i munnen bara, det gör inget om det gör ont eller inte, jag hatar att veta att dom håller på. Mig hade dom fått söva ner helt alltså. Du är värsta duktig :D Good work honey (y)

2007-12-01 @ 17:07:20
URL: http://jessicaao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0